اسکله صیادی ریگو قشم با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، اسکله شناور صیادی روستای ریگو قشم با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال با حضور قائم مقام سازمان شیلات ایران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بهره برداری رسید.

سیف‌الله حقیقی قائم مقام سازمان شیلات ایران گفت: اسکله صیادی ریگو قشم با هزینه ۱۳ میلیارد ریالی از محل اعتبارات پرورش ماهی در دریا سازمان شیلات کشور با هدف تسهیل در بخش پرورش ماهی و ایجاد زیرساخت مناسب برای صیادان منطقه، ایجاد شده است.

وی افزود: این اسکله صیادی با آب خور یک متر، طول ۴۰ متر و تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع، با توان و دانش متخصصین داخلی در شرکت مکین دریای قشم ساخته شده است.

حقیقی گفت: امسال در مجموع، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت‌های تسهیل پرورش ماهی در دریا در کل کشور وجود دارد که ۱۳ میلیارد ریال آن به این اسکله تخصیص یافته است.

قائم مقام سازمان شیلات ایران افزود: تولید ماهی قشم تا افق سال ۱۴۰۰ باید به ۸۰ هزار تُن در سال برسد و ایجاد این اسکله، گامی در مسیر تحقق این هدف است.

حقیقی گفت: بنای ساخت یک اسکه دیگر به طول ۶۰ متر به وسیله شرکت نامبرده، در طرح توسعه منطقه ریگو دیده شده که در آینده‌ای نزدیک عملیاتی می‌شود

بنا به این گزارش تعداد هزار صیاد با ۱۵۶ قایق و ۱۲ لنج ماهیگیری در روستای ریگو قشم به کار صیادی مشغولند.

گفتنی است، تاکنون ۳۰ مجوز تولید و پرورش ماهی در دریا به ظرفیت ۶۲ هزار تن در استان هرمزگان صادر شده است و مستعدترین مناطق این استان برای اجرای طرح‌های پرورش ماهی در دریا قشم، بندرلنگه، جاسک، سیریک و پارسیان اعلام شده است.

https://www.yjc.ir/00TM6N

دیدگاه ها غیرفعال است