مدیرعامل شرکت مکین دریای قشم گفت: اسکله های آلومینیومی و فلزی ساخت این مجموعه در بنادر مختلف کشور از هندورابی تا انزلی نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، مهدی زارع در بازدید خبرنگاران از شرکت مکین دریای قشم در شهرک صنعتی طولا، اعلام کرد: اسکله های شناور آلومینیومی ساخت شرکت مکین دریای قشم  افزون بر 2300 کیلومتر ساحل جنوبی خلیج فارس از جمله در بندر میر مُهنای کیش با چهار پیر هر کدام با ۴۸ متر طول، دو اسکله 40 متری در جزیره هندورابی کیش و چند بندر شامل عامری، کیان پارس، هاله و ابو خضیر  نصب شده است.
وی ادامه داد: هفت اسکله آلومینیومی با هدف پارک همزمان 288 شناور تفریحی در مجموعه مارینای کیش به عنوان بخش دیگری از تولیدات شرکت مکین دریا  می باشد که توسط مهدسان فناور ایرانی این شرکت به بهره برداری رسیده است .
به گفته مدیرعامل شرکت مکین دریای قشم، اسکله ابوخُضیر در محدوده بندر امام به عنوان یک پروژه کم نظیر و خاص در منطقه خاورمیانه با شرایط سخت ۷ متر جزر و مَد آب، توسط مهندسان شرکت مکین دریای قشم ساخته شده است.
او اظهار کرد: در بندر میر مُهنای کیش همچنین دو پروژه آلومینیومی با چهار پیر اسکله هر کدام 48 متر را اجرا کرده ایم.
زارع از ساخت اسکله های شناور فلزی به عنوان بخش دیگری از توانمندی های شرکت مکین دریای قشم نام برد و افزود: 6 فروند از این اسکله ها به طول 20 و عرض 5 متر که به درخواست سازمان بنادر شهید رجایی بندرعباس با هدف نصب در اسکله های شهید ذاکری قشم، شهید حقانی بندرعباس، جاسک، لنگه، لاوان و چارک و لنگه ساخته شده بود به تازگی به مقاصد یاد شده حمل گردید.
وی با اعلام اینکه شرکت مکین دریای قشم تا پایان امسال قادر به تولید ۶ اسکله 69 متری آلومینیومی دیگر می باشد، بیان داشت: ایران در زمینه تولید پلی اتیلن در زمره کشورهای مهم صادر کننده قرار دارد و در این بخش نیاز تولیدات خودمان را از منابع داخلی تامین می کنیم اما آلومینیوم دریایی 6005 مورد نیاز در ساخت اسکله های شناور این شرکت از خارج کشور تامین می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت مکین دریای قشم، چند تن از مهندسان این شرکت با هدف کسب آموزش های مورد نیاز به کشور فرانسه اعزام شدند و هم اینک در بحث نرم افزاری، نقشه های اجرایی و آنالیزهای مربوط به اسکله های تولیدی این شرکت، از دستاورهای علمی مهندسان داخلی استفاده می کنیم.
زارع با اعلام اینکه شرکت مکین دریای قشم به تجهیزات دریایی شامل ژنراتورها، کابل های دریایی، سیستم های ناوبری، سیستم کابل و سیستم هیدرولیک مجهز است، افزود: علاوه بر فروش و نصب و خدمات پس از فروش اسکله های شناور، این شرکت در نصب و تعمیر انواع موتورهای دیزلی و بنزینی دریایی، تعمیر گیربوکس هم فعالیت می کند.
بنا به این گزارش، شرکت مکین دریای قشم به عنون یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و بخشی از هلدینگ مکین دریای تهران با جذب افزون بر 200 نیروی مجرب کار که 30 نفر آنان در منطقه آزاد قشم فعالیت می کنند، نقش مهمی در ساخت اسکله های آلومینیومی و فلزی  و نیاز مندیهای دریایی مورد نیاز بنادر کشور را بعهده دارد

 

http://www.portal.qeshm.ir/12/newsbyid/2775

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *