بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی کشور به مدت چهار روز در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان با حضور شرکت “مکین دریا قشم” به عنوان یکی از شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت فنی- مهندسی و بازرگانی “مکین دریا قشم” به عنوان نماینده شرکت های صنعتی فعال در این منطقه آزاد، آخرین دستاوردها و توانمندی های خود را در زمینه توسعه و اعتلای صنایع دریایی ایران در بزرگ ترین غرفه این نمایشگاه به شرکت کنندگان داخلی و خارجی ارائه کرد.

این شرکت که سال 1389 کار خود را با هدف توسعه صنایع دریامحور و دسترسی به فناوری های روز در منطقه آزاد قشم آغاز کرد، هم اینک به عنوان نماینده انحصاری 18 برند بین المللی، در زمینه تامین تجهیزات، تأسیسات، خدمات دریایی و طراحی و اجرای زیرساخت های ساحلی و فراساحلی، فعالیت می کند.

مهدی زارع، مدیرعامل شرکت “مکین دریا قشم” با اشاره به حضور فعال این شرکت در نمایشگاه های صنایع دریایی کشور گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران در استان هرمزگان، توانمندی های این شرکت را در عرصه صنایع دریایی معرفی کردیم.

وی ادامه داد:  تا پایان امسال، سه نمایشگاه دیگر در شهرهای تهران، کیش و قشم برگزار خواهد شد که این شرکت به عنوان نماینده ای از صنایع فعال منطقه آزاد قشم در این نمایشگاه ها حضور خواهد یافت.

به گفته زارع، فعالیت های این شرکت با تمرکز بر توانمندی های ساخت اسکله های شناور آلومینیومی و فلزی و تجهیزات ناوبری مخابراتی به بازدیدکنندگان از جمله، سازمان بنادر و سایر نهادهای دولتی و خصوصی ارایه شد.

شایان ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای سازمان شورای عالی صنایع دریایی، استاندار هرمزگان، فرمانداران و شمار دیگری از مقامات لشکری و کشوری با حضور در غرفه “مکین دریا قشم” از تولیدات این شرکت بازدید کردند.

استفاده از اسکله های شناور به جای اسکله ها و موج شکن های ثابت به دلیل ارزان تر بودن در سال های اخیر در سواحل مختلف جهان رایج شده است.

شرکت “مکین دریا قشم” با تولید انواع اسکله های شناور آلومینیومی، فولادی و بتنی گامی مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با هدف بی نیازی کشور در حوزه این صنعت هزینه بر، برداشته است.

اصلی ترین فعالیت این شرکت در زمینه اجرای پروژه های عمرانی دریایی از جمله؛ انواع اسکله های شناور و ماریناهای دریایی است که بهره گیری از تجهیزات تخصصی مهندسی مورد نیاز همچون بارج، یدک کش، جرثقیل و شمع کوب برای اجرای انواع عملیات عمرانی فراساحلی و ساحلی، شرکت مکین دریا قشم را به یکی از شرکت های پیشروی اجرای پروژه های عمرانی دریایی کشور تبدیل کرده است.

توان بالای مهندسی و اجرایی این شرکت در زمینه تامین انواع تجهیزات و سیستم های ناوبری، مخابراتی و الکترونیکی که مورد نیاز انواع شناورها است به همراه اجرای انواع پروژه های توسعه ساحلی، موجب شده تا طرح های بیشماری در محدوده آب های جنوبی و شمالی ایران از سوی سازمان های مهمی همانند بنادر و دریانوردی، شیلات ایران، مناطق آزاد کشور و … به شرکت مکین دریا قشم واگذار شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از  70 شرکت داخلی و نمایندگان اتاق بازرگانی کشورهای نروژ، عمان و قطر از تاریخ 5 تا 8 آذرماه در محل دایمی نمایشگاه های شهر بندرعباس برپا بود.

http://www.gallery.qeshm.ir/fa/newsbyid/4028

دیدگاه ها غیرفعال است